کد مطلب:313719 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:171

زردشتی سرطانی شفا گرفت
جناب حجةالاسلام والمسلمین شیخ محمود پرهیزكار نقل كردند:

روزی دو نفر زردشتی در یزد به حسینیه ی كربلایی های مقیم یزد می آیند و سراغ مسئول حسینیه را می گیرند. وقتی كه مسئول حسینیه می آید و از آنها می پرسد: چه كاری با من دارید؟ در جواب می گویند: ما دو گوسفند برای حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام نذر كرده ایم. مسئول حسینیه پس از پذیرفتن گوسفندهای نذری حضرت، می پرسد: شما برای چه منظوری این نذر را كرده اید؟ یكی از آن دو نفر (كه با هم برادر بودند) با اشاره به دیگری می گوید: این برادرم، مرض سختی پیدا كرد و اطبا گفتند كه ایشان مبتلا به سرطان می باشد. دو شب قبل، حالش بسیار وخیم و ناراحت كننده شد و همه ی ما را به نگرانی انداخت.

من به این برادرم گفتم: شما این همه دكتر رفته اید و نتیجه ای نگرفته اید. چرا به برادر دامادمان، [1] حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم علیه السلام متوسل نمی شوید؟! ایشان پس از این پیشنهاد، دو گوسفند نذر حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم علیه السلام كرده و فردای همان شب شفای خود را به دست باكفایت حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم علیه السلام از خداوند می گیرم. لذا اكنون آمده ایم نذر خود در باب آن حضرت را به حسینیه تقدیم داریم.



[ صفحه 565]




[1] منظور از برادر دامادمان، حضرت ابوالفضل عليه السلام است. چون زردشتي ها معتقدند كه امام حسين عليه السلام، داماد آنان مي باشد. زيرا حضرت با دختر يزدجرد بن شهريار بن پرويز بن هرمز بن انوشيروان، پادشاه عجم، ازدواج كرده و بانوي مزبور، والده ي مكرمه ي حضرت امام سجاد زين العابدين عليه السلام امام چهارم شيعيان جهان مي باشد، به نام شهربانو.